


dátum | odpoveď | 24. 07. 2012 21:59:30 Zdenko Kodyš tém: 2 odpovedí: 83 | re: Peter Bagin
 No, vkladanie fotiek aj keď ich je dosť a krajších, má zmysel už iba ak je to vhodné pre mapovanie druhov.
| 24. 07. 2012 19:44:24 Marián Kulíšek tém: 0 odpovedí: 3 | re:Braňo Ivčič, Peter Bagin
 Peter Bagin - "Ked je uz pod nejakym konkretnym druhom v atlase strasne vela podobnych fotiek a vy tam aj tak just pridate dalsiu podobnu alebo doslova navlas rovnaku, tak uz aj na tie davam automaticky "NIE" a je vec dalsich adminov ako sa k tomu postavia." - ÚPLNY SÚHLAS Braňo Ivčič - "fotka je proste škaredá a to je celé...Čo tam vtedy napísať, aby sme neurazil autora?"
Ja môžem za seba povedať, že by som si veľmi želal napísať tam PRAVDU - je škaredá, je ich tam takých veľa, - IBA TAKTO SA DÁ POUČIŤ Z CHÝB. A neriešil by som nesabakritických ľudí z týchto dôvodov: - fotky vkladá každý dobrovoľne - na svoje riziko, že neprejdú alebo budú kritizované - pravidlá určujete vy - čo je správne - len prosím nedávať "alibistický" text - nesebakritických aj tak pohorší a ostatných môže zviesť k tomu, že hľadajú chybu tam kde nie je(proste je tam veľa krajších fotiek...)
Ja som chcel iba poprosiť o pravdivý text pod vyradenou fotkou a týmto poďakovať že existuje FotoNet. Len kritika človeka posúva ďalej.
| 24. 07. 2012 09:45:35 Braňo Ivčič tém: 194 odpovedí: 1222 | re: Marián Kulíšek
 Áno, Peťo to napísal presne. Ja to len trochu doplním.
Kvôli útokom na adminov (ktorí toto nemajú zapotreby, lebo to robia dobrovoľne), sme zvolili možnosť automatických komentárov, ktoré sú v pohode, až na ten jeden - alibistický  V tomto prípade ide o jednu krásnu vec. Určite ste sa s tým všetci stretli. Fotka je ostrá, kompozične v podstate vyvážená, ostrené je na objekt, svetlo a farby sú v poriadku ale ... fotka je proste škaredá a to je celé. Fotiek toho druhu (a krásnych) je už v atlase dosť a táto je jednoducho nepekná, hoc všetko je "ok". Čo tam vtedy napísať, aby sme neurazil autora? Preto je tam aj táto možnosť.
| 24. 07. 2012 09:38:23 Peter Bagin tém: 47 odpovedí: 930 | re:all
 A este jedna dolezita vec, na ktoru vacsina prispievatelov zabuda. Ked je uz pod nejakym konkretnym druhom v atlase strasne vela podobnych fotiek a vy tam aj tak just pridate dalsiu podobnu alebo doslova navlas rovnaku, tak uz aj na tie davam automaticky "NIE" a je vec dalsich adminov ako sa k tomu postavia. Jedine ze by bola naozaj lepsia ako tie co su uz zaradene v atlase, tak vtedy dam "ANO". Pri takomto zamietnuti moze vzniknut aj taky bezduchy komentar, o ktorom je debata nizsie. Ale co to tu uz dlhsie sledujem, tak vacsina adminov na toto neberie ohlad. Ked si niekedy prezeram fotografie na konkretnom druhu, tak nemam chut ani prejst na 3 ci 4 stranu, pretoze su tam dokola tie iste zabery. Takto si ja spracovany atlas nepredstavujem. 
| 24. 07. 2012 09:24:00 Peter Bagin tém: 47 odpovedí: 930 | re:Marián Kulíšek
 Hej, ale toto je chyba priamo nejakeho admina. Pred par dnami sa rozoberalo aj na admin fore a myslim ze aj vo Chvojnici. Uz by sa to nemalo stavat. Takto vlozeny komentar vznikne vtedy, ked admin ani sam nevie preco ma tu fotku zakazal. Nevyberie ziadny konkretny checkbox alebo vyberie len "Iny dovod" (ked nie je ina vhodna volba) a potom vznikne takyto komentar. Ja sa snazim vzdy nejaky rozumny dovod vybrat, aby clovek vedel preco bola zamietnuta (vacsinou to byva TK a neostrost). Ale davnejsie sa stalo, ze aj odo mna niekedy vyletel takyto bezduchy komentar. Ale uz zacnem pri zakazovani fotiek pisat aj nejaky strucny komentar, preco som tu foto zakazal. Ale akonahle zacne niekto "vyskakovat a frflat", tak od toho velmi rychlo upustim. Vacsina fotografov nevie prijimat kritiku od niekoho ineho a to je problem na vsetkych fotoserveroch. Vacsinou to byva pri zaciatocnikoch, ked sa im "nahodou podari" nejaka super foto a potom uz nad neho neni alebo ked pridava foto na bodovacie servery a dostava velke bodovanie, pripadne si kupi (alebo dostane) fotak za 1000€ a hned je z neho majster sveta. Taktiez ked pod fotky ludia hned ako pozru foto, hadzu palce hore a to rad radom na kazde pridane foto. (Odomna len vynimocne, ked je foto naozaj super) Tu si potom myslia, ze ta foto je peckova a jeho namyslenost stupa k vysinam. Kazdy sa vyhovara, ze nema cas pisat pod fotky komentare a preto daju palec hore. Ale cas na somariny to si najdu vzdy. Preto to tu robia admini anonymne, pretoze neustale riesenie preco bola jeho fotka zakazana nemali chut riesit a riesili sa tu sprostosti miesto toho aby sa tu nieco naozaj robilo.
| 23. 07. 2012 22:30:08 Majco Mokráň tém: 2 odpovedí: 69 | re:
 ... ja dávam palec aj vtedy ak ma rastlina zaujala... neexistuje nejaký znak aj na takúto odpoveď ?
| 23. 07. 2012 21:45:20 Marián Kulíšek tém: 0 odpovedí: 3 | re:Peter Bagin
 Nie vždy. Pozri príklad: Citujem "Je nám ľúto, ale fotografia nespĺňa kritériá portálu. Fotografia nebude schválená po zrelej úvahe a bez akejkoľvek snahy poškodiť Vás. Ďalšia diskusia je preto bezpredmetná.
Fotografia nebude schválená, môžete ju vymazať, alebo si ju premiestniť do Súkromnej galérie." 
| 23. 07. 2012 21:42:04 josef dvořák tém: 1 odpovedí: 11 | re:
 Holky a kluci, jsem hostem na tomto webu několik měsíců a Braňo tímto příspěvkem otevřel několik otázek, které, i když se raději diskuzí nezúčastňuji ,žádají další podrobnější rozpitvání. Soutěž NDVA – klobouk dolů před organizátory, že dokázali takovou soutěž technicky i materiálně zajistit, ale každá soutěž má i svoje negativa – a těmi je hlavně ta soutěživost zúčastněných a z toho vyplývající jevy, které Braňo popisuje. Idea tvůrců webu je jasná – kompozičně, barevně, technicky dokonalé fotografie a co největší počet druhů, spolehlivě identifikovaných.Soutěž jednoznačně stimuluje zvýšení počtu nových druhů a zde začínají kompromisy. Samozřejmě jako host webu musím přijmout všechny podmínky organizátora, v tomto případě se chtě nechtě zúčastnit soutěže.Škoda, že to není na základě dobrovolnosti, já bych se raději nezúčastnil.
Determinace – po mnoha letech fotografování a spolupráce s odborníky vidím, že determinace podle fotek (kromě několika set druhů – to je ovšem zlomek) není možná.Když jsem překonal fotografování těch běžných krásných,nápadných a známých druhů , dostal se hlouběji do světa hmyzu a krásy těch malinkých a skrytých druhů, narazil jsem v ID na nepřekonatelné potíže (je nutná fotografie holeně nohy, počet jamek na krovce z boku,detail nosce,struktura 3.článku zadečku apod).Jediné co zbylo, pokud fotky nechcete zahodit, bylo ty jedince sebrat, uschovat a poslat k identifikaci odborníkovi (pokud je ochotný takto pomoci).Hodně jsem se bránil, ale teď kromě focení hmyz i sbírám.Přináší to také problémy když narazím na hezký neznámý kus – fotit a riskovat že ulétne ( fotku pak zahodit), nebo usmrtit, získat identifikaci a nemít fotku živého exempláře? Také to znamená rozesílat po sezoně balíčky po Evropě , prakticky se dozvím ID asi tak po roce i když bych to rád věděl okamžitě.Nevím jak moc se takové problémy týkají těch, co fotí obratlovce nebo kytky.
Kvalita fotek – vyskytují se tu fantastické fotky, které splňují všechna výše popsaná kriteria webu a není nutné rozhodovat kompromisně. Pravdu má ale i Peter (Bagin), který v jednom příspěvku vyzývá ke zdrženlivosti v počtu přidávaných fotografií – zřejmě se s tímto setká dříve nebo později každý web.Takové množství fotografií bychom sami měli redukovat, horší sami mazat , jinak se to stává nepřehledným odkladištěm fotek.Přispěvatelé by se měli více soustředit na nové druhy a nejkvalitnější fotky druhů,které již jsou. Snadno se mi to kecá, mám nepřehledně vedený archiv s asi 4000 druhy.Část archivu mi byla od kolegů ukradena a údajně zničena, zbyly mi jen archivní zmenšené náhledy.Když je dávám jako nové druhy, vždy se v duchu stydím – zcela jasně jsou tolerovány kvůli NDVA.Nikdy je nedávám jako další fotky druhů, které již jsou.Možná by měla být přímo kategorie „NDVA tolerovaná“, ale jak píšu na začátku, raději bych se soutěži vyhnul, možná i právě proto, že nekvalitní fotkou z archivu „zaplácnu“ někomu místo pro kvalitní fotku a zaslouženou známku NDVA, cítím to jako un fair.Braňo jestli je to možné, vypusť mě ze soutěže, já stejně budu přidávat především druhy, které tu nejsou.
Výzva adminů je jasná a přijít musela, to vidím i po pouhých několika měsících sledování webu.
| 23. 07. 2012 21:39:21 Peter Bagin tém: 47 odpovedí: 930 | re:Marián Kulíšek
 Ved pri zakazani foto sa ti pri fotke zobrazi komentar, s cim treba na foto popracovat.
| 23. 07. 2012 21:28:30 Marián Kulíšek tém: 0 odpovedí: 3 | re:
 Myslím, že je to správna cesta. Ale jednu prosbu by som na adminov mal. Aj keď nemajú čas vysvetľovať prečo fotka neprešla, čo chápem, (veď každý si može zaplatiť kurz resp. sa samovzdelávať)mohli by aspoň napísať slabá TK, zlá kompozícia... Nikomu by to veľa času nezobralo (stačí jedna veta) a nám ostatným, čo sa chceme posúvať vyššie by to veľmi pomohlo. Ďalšie diskusie prečo zlá TK by som už naozaj neriešil pokiaľ je niekto nesabakritický alebo nie je čas. Vďaka za porozumenie.
| 23. 07. 2012 21:27:09 Ali Huszár tém: 0 odpovedí: 5 | re:
 ...Áno, súlasím. Určovanie mi síce prinesie problémy, lebo sa cítim skôr fotograf - amatér, ako prírodovedec. Ale budem viac hľadať, radiť sa... No a čo sa týka technickej kvality fotiek, tu len vítam latku nastavenú vyššie. Často mávam nutkanie, vyjadriť sa k T.K. tej-ktorej fotografie,no skoro vždy to potlačím, aby som neurazil autora.Len málokedy môžeme natrafiť na kompozične vyváženú a technicky dobre zvládnutú fotografiu.Nemalo by byť cieľom každý deň a za každú cenu pridať 2-3 fotografie a prezentovať sa, /aj na úkor kvality/, ale posunúť aj latku svojej autocenzúry hodne vyššie a potom sa rozhodnúť, čo "dám" a čo nie. Tákže: "ÁNO"
| 23. 07. 2012 21:02:04 Jiří Plekanec tém: 0 odpovedí: 2 | re:
 Přesně tak !! Jeto už potřeba...,když to budu posuzovat jen u vstavačovitých,tak je tam pěknej bordel.A to je asi i u jiných rostlin a živočichů.Kvalita fotografií je podle každého jiná,ale mělo byse to spřísnit už jenom proto,že kvalita fotoaparátů a programů je v dnešní době vysoká.Pokud si někdo nebude vědět rady třeba s determinací rodu dactylorhiza,nebo epipactis,nebude mu vadit,žeto posuzuje diletant a zašle mě celý habit rostliny i s detailem květu,lokalitu, jsem ochoten mu kdykoliv pomoct. I sám se pořád zlepšuji a zdokonaluji... a Fotonet si kvalitu zaslouží:-) S pozdravem Jirka.
| 23. 07. 2012 20:38:43 Ján Komár tém: 1 odpovedí: 4 | re:
 plne súhlasím a tie palce by som zrušil.
| 23. 07. 2012 19:28:28 Braňo Ivčič tém: 194 odpovedí: 1222 | re: Majco
 Vždy je priestor na reakciu a prípadnú konzultáciu. Len sa autori nesmú hneď urážať, musia prijať kritiku a nielen útočiť na adminov. Tí tu toho robia dosť - len tak z vlastnej vôle. Cesta sa vždy nájde. 
| 23. 07. 2012 19:01:15 Majco Mokráň tém: 2 odpovedí: 69 | re:
 ... so všetkým súhlasím, no prosím jednu vetu aj konkrétne... mám snahu sa zlepšovať a robiť portálu len dobré meno. Verím, že sa jej dočkám. 
| 23. 07. 2012 18:53:03 Jaroslav Snehota tém: 0 odpovedí: 8 | re:
 Ja sa prispôsobím všetkému,nerobí mi to problém.
| 23. 07. 2012 18:26:49 Milan Lysý tém: 0 odpovedí: 2 | re:
 Beriem na vedomie, ale či posúdim kvalitu svojho foto správne ....? 
| 23. 07. 2012 17:59:50 Daniela Tomášiková tém: 3 odpovedí: 57 | re:
 Prečítala som, beriem na vedomie a súhlasím. Sľubujem, že sa plepším . Aj keď voči svojim fotočkám my amatéri asi nebudeme vždy objektívni . ale od toho ste tu Vy admini aby ste nám naše "veľdieľa" pekne poslali kam patria. 
|

|