neprihlásený návštevník | webfilter: vypnutý |

vyhľadaj  

zobraziť všetky fotografie týždňa
Hydnellum peckii
autor: Vojtech Pšenka




pozvanka

Reklama:
  O portáli / KVALITA fotografiívráť sa  


dátumtéma
06. 05. 2009 14:50:06
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1222
KVALITA fotografií

Ahojte prispievatelia.
Chcel by som trochu pripomenúť jednu podstatnú vec a tou je jedno z kritérií, získania práv vkladať vlastné fotografie - kvalita.
Sem-tam mám totiž pocit, že sa na ňu trochu pozabúda a v eufórii skvelého nálezu alebo pridania nového druhu do atlasu sa vkladajú na web nie príliš kvalitné fotografie. Už viackrát som mal chuť nejakú tú fotku zakázať pre jej (ne)kvalitu, ale neurobil som tak, pretože sa jednalo o aktívneho prispievateľa a nadšeného fotografa. Myslím, že kvalita webu stúpa nie len opismi, množstvom rozmanitých druhov ale hlavne kvalitnými fotografiami.
Mali by sme dbať na toto kritérium a radšej sa pokúsiť nafotiť objekt viackrát a mať istotu dobrej snímky, ako vkladať menej vydarené, či vôbec nevydarené fotografie.
Budem rád, ak pri vkladaní Vašich fotografií budete na toto pravidlo myslieť a zvážite čo vložiť a čo radšej nie...

Prajem pekný deň a dobré svetlo!

Čivi

stránky:   [1]  2  

dátumodpoveď
05. 06. 2009 22:10:36
Eduard Žákovic
tém: 3
odpovedí: 39
re:

Keď pozeram na pridávačov do atlasov počnúc Jarom Malým ktorého považujem za absolútnu špičku fotografa húb na svete mám pocit ,že server má slušnú kvalitku . To že ujde nejaka horšia fotka aj odomna netreba dramatizovať . Keby bola uplne nevhodna treba ju zmazať a poslať autorovi upozornenie . Ešte dodám ,že sme tu slušná partia a to si cením najviacej !!!

14. 05. 2009 18:19:27
Eduard Žákovic
tém: 3
odpovedí: 39
re:

Nuž ťažko pomôcť ja to proste kvalitnejšie neviem . Ale budem sa snažiť ba aj RAW vyskúšam raz . Možno je tam chyba ,že fotím do jpg .

14. 05. 2009 18:11:16
Andrej Alena
tém: 64
odpovedí: 803
re:EDU

Pýtaš radu? No chvíľu som rozmýšľal ako sa to dá liečiť. Navrhujem špeciálnu terapiu na mieru. N*1,6. (1,6 nie je crop) Zvýšiť náročnosť hodnotenia tvojich foto aby si bol dotlačený k vyšším métam :o)) Ale aby si nehovoril, že nie som kamoš, bodol by žolík, trebárs keď pridáš záber niečoho nového do atlasu.

Neboj, nemplač, sme kamoši, pomôžeme :o))

14. 05. 2009 14:14:11
Peter Bagin
tém: 47
odpovedí: 930
re:

dobra pripomienka

14. 05. 2009 11:05:33
Eduard Žákovic
tém: 3
odpovedí: 39
re:

No ale čo mám robiť keď to kvalitnejšie proste neviem ? ):

09. 05. 2009 00:13:53
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1222
re:

Nebude to problém. Neurobím totiž automatické mazanie. Postarajú sa o to autori a ak nie, admini to ľahko zariadia - budú mať prehľady N-kových fotografií
Dohodneme si len počet "N" na vyradenie fotky.

08. 05. 2009 22:38:52
Peter Bagin
tém: 47
odpovedí: 930
re:

Brano, samozrejme ze viem, kam narazas. Tak to je pri vsetkom a vsade.
Ale prejdem na inu temu.
V dnesnej dobe sa fotografii rozumeju vsetci, aj zaciatocnici, ktori poucaju aj profesionalov (tym nemyslim samozrejme seba), ktori sa tomu venuje dlhe roky. Ale isto viete o com pisem, ak navstevujete niektore fotoservery. Kazdy fotograf sa uci stale a prechadza roznymi etapami vyvoja. Taktiez je rozdiel, co sa konkretne foti. Nepoznam nikoho, ze by sa uz s fotakom narodil a hned cvakal Ale teraz k veci.
S tym "N" je to dobry napad. Takze by som za, ze ked sa prida 3x komentar k foto s "N" od troch "roznych" uzivatelov, tak sa fotografia do 30 dni zmaze automaticky. Pokial ju nezmaze vlastnik skor. Problem ale nastava s tym, ze pokial to bude foto, ktore je na servere jedine nejakeho druhu.

08. 05. 2009 21:54:34
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1222
re:

To by bola škoda, ak by si si zmazal fotky
Ale, ide o to, že aj admini sú len ľudia a časom sa tu "vytvoria" vzťahy medzi prispievateľmi, ktoré vedú tak povediac k väčšej zhovievavosti. Asi chápeš kam smerujem. Preto to chcem nejako ošetriť, aby sa nevytratila kvalita fotiek zo stránky úplne. Tým, že by mali takúto možnosť - dať "N" aj neprispievatelia (možno je ich tu dosť aj takých, čo sa fotkám rozumejú "profesionálne") a museli by to odôvodniť komentárom, sa tu môže objaviť viac kritiky a autor sa bude len a len zlepšovať.
A s hodnotením fotiek nesúhlasím ani ja. To sa bude ak tak týkať len fotosúťaží - ak tu nejaké vôbec niekedy budú...

08. 05. 2009 21:09:12
Peter Bagin
tém: 47
odpovedí: 930
re:

Odzneli tu celkom zaujimave napady a ako spravite, tak bude.

Nesuhlasim s tym, ze foto by sa mali hodnotit. Je to fotoatlasovy server, takze snad sa to nezmeni na kopu ....
Ved niektore fotografie A-ckami deaktivuju, ked je treba, takze neviem co tu vymyslate.
Dve moje foto mi uz takto zablokovali, takze som ich vymazal a viac som neriesil preco. Myslim, ze v Redakcnom systeme sa zobrazuje v zltom ramiku, ale uz som si neni isty.
Je na autorovi, co s takouto foto spravi.
Takze si myslim, ze nejake ikonky su tu zbytocne. Ale paci sa ten jeden navrh ohladne toho N s povinnym komentarom. To moze byt celkom fajn.
Taktiez by nebolo od veci, keby si kazdy svoje galerie preriedil a odstranil starsie nekvalitne fotografie, ktorych je tu uz kopec lepsich a novsich. Samozrejme nemusi to byt hned, ale casom.
Pravda je taka, ze vsetci sa radi pochvalia (samozrejme aj ja) svojim peknym foto ulovkom.
Uz si nespominam, co som pozeral, ale myslim ze to bol nejaky druh ponikleca a pri nom bolo cez 200 foto.

Pojdem hadam vymazat vsetky svoje foto. )

08. 05. 2009 10:38:44
Luděk Lukáč
tém: 10
odpovedí: 65
re:

ešte by som pridal ako to robia na jednom fotoservry a majú tam podľa mňa výborné fotky:
fotku nahrám a "postaví sa do radu" anonymne, nik nevie, že je to moja, registrovaní majú na výber dve možnosti, pustia ju publikovať alebo nepustia, ak nepustia musia povedať prečo, ja neviem kto mi fotku pustil alebo zamietol, tiež je to anonymne. neviem ale kolko musim mat pre a proti aby ju pustili alebo zamietli, možno to niekde majú napísané, ale ja som lenivý to čítať, radšej idem fotiť ;-))
a tu je ten server, môžete kuk, niektoré fotky sú ozaj pecky :-)
http://1x.com/v2/#/...

07. 05. 2009 22:05:47
Henrik Kalivoda
tém: 22
odpovedí: 569
re:

Čivi, nie nadarmo si hlavný admin)
Súhlasím s tvojím riešením.

07. 05. 2009 20:08:31
Luděk Lukáč
tém: 10
odpovedí: 65
re:

aha, je to tam ;-))

07. 05. 2009 19:58:20
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1222
re:

Páči sa mi, že ste sa pustili do debát. Záleží vám na tom a to je dobre. Ja mám k doterajším nápadom a návrhom zatiaľ nasledové:

1. zatiaľ nechcem zaviesť obmedzenie na počet vložených foto..., zatiaľ.

2. Nie som za to, aby sa nevkladali fotky nejakého druhu len preto, že už v atlase je. Mňa osobne teší ak nafotím vzácnu hubu či orchideu a môžem sa s fotkou o túto radosť podeliť, aj keď je už v atlase zastúpená napr. 25-timi fotkami...

3. som za to, aby sa fotka aj keď nekvalitná, ponechala na webe, ak sa jedná o vzácny nález, ešte nezastúpený inou fotkou v atlase. Viď napr.

4. myšlienka palcov hore, či dole sa mi veľmi nepáči. Poznám to z iných serverov. Ide o to, že vždy sa nájdu "neprajníci", ktorí keď vedia, že treba 6 palcov dole na to, aby fotka išla preč, urobia všetko pre to, aby to tak bolo...

5. nechem ťahať, či spájať kvalitu fotiek so systémom budovania a tvorby atlasu. To poriešime s adminmi.

6. stále sa prikláňam k prvému návrhu Paľa Vojteka. Taktiež k dodatku triple A-čka , že môže N-ko nekvality dať aj ne-admin. Nechcem ale dosiahnuť to, aby sme tu o fotkách nediskutovali a len tak rozdávali N-ká.

Môj návrh je takýto:
- pridelovať "N" môže každý registrovaný návštevník stránky (aj keď nemá štatút prispievateľa)
- N-ko je možné priradiť fotke IBA VTEDY, ak sa ku fotke aj vyjadrí.

Skrátka, "N" sa dá pridať len s komentárom. Komentáre typu "bla bla, xxxx, hahaha" budú prehliadané a každý si o takomto userovi urobí obraz sám...

Ku fotkám prispievateľov, ktorí spadajú pod overovanie fotiek: Ak máte fotku v oranžovom rámčeku, nemá komentár a od pridania fotky prešlo viac ako 5-7 dní, môžete ju kľudne zmazať. Verte, že ju admini videli, len nemali chuť či čas ju komentovať. Keď oživíme "N"-ko, bude po problémoch.

Luděk: fotky mažeš tam, kde ich pridávaš. Pod každou máš malé červené "x" - to je delejte :o)))

07. 05. 2009 19:11:37
Marián Radošovský
tém: 3
odpovedí: 35
re:

Mne sa páči ten nápad kde admin ked prezrie novo pridané fotky(ešte neuverejnené) a nebudú kvalitné,tak tam hodí ikonku zlej kvality-trebárs štvorček s n-kom ako NEVHODNÁ.Mne by to dosť pomohlo. A Dobrý je aj nápad že ak niekto odfotí druh ktorý tu už má a tá predošlá fotka je slabšej kvality,tak ho zamení a neponechá oba. No A musím sa priznať že i ja tu mám dosť zlých foto.Slubujem že ak tie druhy nafotím tento rok,tak si dám záležať aby to bolo kvalitne a staré vymažem.

07. 05. 2009 17:30:21
Luděk Lukáč
tém: 10
odpovedí: 65
re:

Andrej, ano, máš pravdu s tým palcom a komentami, ja len, že to poznám z fotoportálov, veľká väčšina ľudí nahodí známku namiesto slovného ohodnotenia, ak sa to ujme tu, budem len rád, je tu veľa dobrých a skúsených fotografov, ktorí vedia povedať čo a ako.

07. 05. 2009 16:07:03
Andrej Alena
tém: 64
odpovedí: 803
re:

Zdenko. Čo sa týka druhov žijúcich v SR, o to sa snažíme naozaj všetci, ale jedná sa o stovky druhov, všetcia budeme len radi ak sa nám to podarí naplniť po okraj. Nevidím však dôvod aby sa obmedzovali foto druhu len na jedno foto. U mnohých druhov by sa napríklad nezobrazili zásadné determinačné znaky, ktoré napr.u hmyzu sú často len detailami, ktoré často nevieš ani kde sú.
Ale všetko postaviť na kvalite, neskĺznuť za cenu šírky záberu pod latku, ktorá robí túto stránku tým čím je. Preto som spomínal N-kvalitu len pre mapovanie druhu a nezobrazovala by sa v atlase,snáď len keby bola jediná, len by bola k dispozícii pod heslom v mapovaní (ale ak by to moc zaťažoovalo systém, netrvám na tom).
... Luděk : Môj pohľad na známkovanie nie je moc valný, radšej mám pokec pod fotkou ako anonymný palec. Navyše nič to autorovi nepovie, len že spravil prepadák ? To asi nevytvorí moc tvorivú atmošku. Stačí možno viac napísať pod foto, aby si autor isté veci uvedomil.

07. 05. 2009 15:23:49
Luděk Lukáč
tém: 10
odpovedí: 65
re:

no a ešte ... kde sa mažú foto?
:-)

07. 05. 2009 15:20:51
Luděk Lukáč
tém: 10
odpovedí: 65
re:

som rád, že sa to znovu otvorilo, kvalita niektorých foto je ozaj slabá, ak sa vám vidí taká aj niektorá moja, kľudne mi to povedzte, vymažem, som za to, aby tu bola kvalitná a pekná foto, ako to dosiahneme je vcelku jedno, sami zdá sa si to neustriehneme, treba ten "palec" - fotka napr. dostane 5 palcov dole a vymaže sa automaticky.

podpisujem petíciu za pekné a kvalitne foto na FotoNet-e :-)

07. 05. 2009 13:38:47
Zdenko Kodyš
tém: 2
odpovedí: 83
re:

Mám šialený? nápad. Čo tak doplniť atlas druhov vyskytujúcich sa v SR, následne zriadiť možnosť zobraziť druhy, ktoré tu nemajú žiadnu fotografiu. A práve pre tieto druhy majú zmysel aj menej kvalitné fotografie, nech máme aspoň niečo. Mne pripadá trochu zbytočné pridávanie nejakej normálnej fotky k desiatkam dobrých fotiek jedného druhu. Ale keď uvidím, že nejaký druh tu nemá fotku, tak rád pridám aj priemernú fotku.

06. 05. 2009 21:50:25
Pavol Kolárik
tém: 11
odpovedí: 152
re:

Diskusia na počet fotiek tu už bola.Boli rôzne návrhy.Nakoniec zostalo pri starom.Ale niektoré terajšie návrhy nie sú zlé.Ale som aj za diskusie pod fotkami aj tam je určitý názorový prínos.Jednoznačne Braňov príspevok diskusiu otvoril opäť.Keď sa to vyanalyzuje určite to bude len dobré.


stránky:   [1]  2  
Copyright © 2004-2021 FotoNet, všetky práva vyhradené.